menu arrow_drop_up search

Technical
Account Manager

Vi söker Technical Account Manager för våra kunder i Stockholmsregionen

Att arbeta på Zetup

Zetup är ett företag med stor trivsel bland sina medarbetare. Vår organisation är platt och dynamisk som snabbt anpassar sig utifrån de krav och behov som finns. Vi är under ständig utveckling, hos oss är det alltid nära till beslut och vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling.

Vi har en stark företagskultur och lever efter våra värderingar. Ledorden i vår värdegrund är professionalism, team och passion, det säger mycket om oss som företag.

Sammanfattningsvis innebär dina arbetsuppgifter i vardagen nedan:

Som Technical Account Manager på Zetup jobbar du i ett team med fokus på en eller flera kunder. Du jobbar tillsammans med en Key Account Manager en Service Delivery Manager och ett team av tekniker, ni tillsammans utgör ett leveransteam med fokus att underhålla och framför allt utveckla kundens tekniska miljö för att skapa bästa möjliga förutsättningar för kunden att nå sina verksamhetsmål. 

Nyckelfaktorer för rollen:

  • Du är initierad i kundens verksamhetsmässiga och tekniska behov.
  • Du säkerställer en hög teknisk leveranskvalitet till kunden. Dvs. ansvarar för att kundens tekniska miljö är stabil och fungerar optimalt utifrån kundens behov.
  • Du driver teamets löpande arbete med daglig förbättring och du jobbar med att utveckla kundens IT i linje med uppsatta Improve-mål.
  • Du hanterar övergripande våra kunders tekniska utmaningar och behov. Din uppgift är att vägleda kunden och rekommendera lämplig teknisk utveckling.
  • Du för dialog och kan förklara tekniskt komplicerade detaljer på ett för kunden begripligt sätt.
  • Du stöttar vår säljorganisation med teknisk-, produkt- och verksamhetsdetaljerad information.

Vem är du?

För att arbeta och trivas hos oss behöver du ha erfarenhet av att hantera relationer och outsourcingavtal. Att du har god teknisk förståelse för infrastruktur och infrastrukturella tjänster, med fokus på Microsofts produktportfölj. Som person är du strukturerad, positiv, proaktiv och tycker om att arbeta i team. Du har god förmåga att upprätthålla relationer med kunder på alla nivåer, bra på att kommunicera och fatta beslut.

I rollen förväntas du vara en stark motor i vår verksamhet, coacha, inspirera och utveckla arbetet med team och kunder.

Läs mer om hur det är att jobba på Zetup här

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning
Heltid

Tillträde
Omgående eller enligt överenskommelse

Ort
Stockholm

Sista ansökningsdag
2018-06-30

 

Har du en förmåga att snabbt analysera och förstå hur man med hjälp av teknik kan effektivisera kundernas verksamhet? Tror du dessutom att du kan göra jobbet bättre än andra?