menu arrow_drop_up search

Kundansvarig tekniker

Vi söker nu en kundansvarig tekniker till Stockholm som vill ta ett övergripande ansvar för våra kunders tekniska miljöer (Technical Account Manager) och utvecklas inom presale.

Sammanfattningsvis innebär dina arbetsuppgifter i vardagen nedan:

  • Vara initierad i kundens verksamhetsmässiga och tekniska behov.
  • Du säkerställer en hög teknisk leveranskvalitet till kunden. Dvs. ansvarar för att kundens tekniska miljö är säker, stabil och väl fungerande utifrån kundens behov.
  • Vara delaktig i att driva teamets löpande arbete med daglig förbättring och med att utveckla kundens IT i linje med kundens verksamhetsmål.
  • I rollen kommer du hantera våra kunders tekniska utmaningar och behov. Det är en viktig del i uppgiften är att vägleda kunden och rekommendera lämplig teknisk utveckling.
  • Du kan föra en dialog med våra kunder och förklara tekniskt komplicerade detaljer.
  • Stötta vår säljorganisation samt delta på kundmöten.
  • Du kommer vara involverad i diskussioner hos våra kunder och deras verksamhet. Vår inriktning är att ta fram en målmiljö kopplad till vision och strategi. Du kommer jobba nära affärsansvarig och Leveransansvarig, där ni som team arbetar med kundteamet som leverera Zetups tjänster till våra kunder. Vårt fokus är proaktivt och på förbättring och effektivisering.

Du kommer vara involverad i diskussioner hos våra kunder och deras verksamhet. Vår inriktning är att ta fram en målmiljö kopplad till vision och strategi. Du kommer jobba nära affärsansvarig och Leveransansvarig, där ni som team arbetar med kundteamet som leverera Zetups tjänster till våra kunder. Vårt fokus är proaktivt och på förbättring och effektivisering.

 

Vem är du?

För att arbeta och trivas hos oss behöver du ha erfarenhet av att hantera relationer och outsourcingavtal. Att du har god teknisk förståelse för infrastruktur och infrastrukturella tjänster. Som person är du strukturerad, positiv, proaktiv och tycker om att arbeta i team. Du har god förmåga att upprätthålla relationer med kunder på alla nivåer, bra på att kommunicera och fatta beslut.

I rollen förväntas du vara en stark motor i vår verksamhet, coacha, inspirera och utveckla arbetet med team och kunder.

Läs mer om hur det är att jobba på Zetup här.

Tillträde
Omgående eller enligt överenskommelse

Ort
Stockholm

Sista ansökningsdag
2018-02-28

Har du en förmåga att snabbt analysera och förstå hur man med hjälp av teknik kan effektivisera kundernas verksamhet? Tror du dessutom att du kan göra jobbet bättre än andra?